Intressen

Fasen jag måste ju bara komma till den lilla diskussion som jag själv är involverad i. Den handlar om mitt idrottsintresse och musik som långt ifrån har utnyttjats!

Jag tänker mig själv i en massa olika sporter. Jag har en hel drös med idrotter att välja på som jag inte ens provade som liten .
Jag ska dock säga att tennisen har varit enormt bra för mig ! Jag inte hade haft så många vänner och bekanta i sverige samt en del andra länder, så därför är nog tennis den sport som är mest social i längden!

Men jag ser mig själv på hockeyrinken på vintern och precis som Roger Federer så kör jag utan tränare (delvis stöd av sturlovic, samt en glad vaktmästare vid rinken) . Jag har lärt mig från grunden själv och det verkar ju ändå hyfsat bra i egna ögon, men självklart så provade jag aldrig att gå med i en organisation. Jag har ju ändå Timrå Ik:s styrelse nån kilometer härifrån... (suck)

Jag har ingen kommentar om fotboll för där är jag då ändå rätt okänslig. Gissa vilken sport mer än tennis jag provat då? ... Jo just de Fotboll med bästa minne att jag blev rädd för alla spelare i en match att jag sprang mot eget mål och från sidan av planen hör jag följande. "Henrik (inte slaktarben) du springer åt fel håll." Trots min ungdom så måste jag ändå säga att jag förstod att jag maxade löpsteget mot eget mål, så jag var ju inte så okänslig. :P

Så till musiken.
Min mamma är och har spelat med i en orkester i hela sitt liv (näst intill) och varje år så frågade hon mig om jag inte "ville komma och provspela nåt instrument." Men vad tror ni den blyga lilla slaktarben sa? ... Njaaaa nej jag vill inte...
Idag sitter jag här med gitarren i famnen samtidigt som jag gärna hade sett ett trumset i min närvaro vars cymbaler hade smiskats när jag sitter och lyssnar på alla dessa artister och band som jag har funnit tycke för!
Min sångröst kan gärna bli lite vassare dock! Det är ett faktum!

Nu är det som vi alla nån gång tänkt, jag måste föra vidare dessa tips till mina barn... Hahaha! ;)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0