Seriesammandrag!

Helgen som gått bjöd på seriematcher i söderhamn för min del.
Som lag så klarade vi oss att vara kvar i 2:an trots att vi var tvungen att lämna WO i 2 matcher mot varje klubb, detta på grund av att vi var en man kort.

Fredagen började vi spela mot Söderhamn, Jag var 1:a singel i sundsvall. Jag fick möta Christian Eriksson som jag kanske borde tagit denna kväll. Men efter 2 timmars spel så stod han tyvär som vinnare. 2-6 7-6 7-10 lite snopet måste erkännas. En dubbelvinst kom dock efter denna match där vi vann komfortabelt i 2 raka set. (jag och BLINDE)

Lördag var en ljusare dag för min del. Vann min 1:a singel mot kramfors och Sami khelifi 6-2 6-4 med stadigt spel.
3-3 fixade vi i denna match tack vare att alla vann sina singelmatcher.

Söndag visar sig bli en tuff kamp igen för min del. Denna gång var det ännu en match mot min ärkerival Joakim Nordmar. Vi kan varandras svagheter och vi spelar alltid dåliga matcher, inga publikdragare direkt... jocke har ett visst övertag inför denna match med ca 3 år av vinster mot mig. :P Denna gång fick jag till slut efter ett pinsamt spel från båda håll vinna 15-13 i avgörande sets super tiebreak.

Som sagt ska jag inte få falska förhoppningar men kanske kan man få en eller 2 pinnar denna omgång om det håller i sig. Men, ett STORT MEN vem vet. 5 rundor med bara - poäng är väl ingen tillfällighet . Eller? :P

Som smöret på Wasa sporten (hårdbröd) så vann ju faktiskt Timrå IK gårdagens sista match inför landslaguppehållet med 4000 väldigt bra hejande i publiken, där jag och Alex är inräknade! Skönt skönt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0