NR 07

Det var ett litet glapp i min lista här men faktum är att jag knappt sett min dator på 3 dagar . Men här kommer NR 7 iaf!

Tyvär så är ju detta inte "ett sånt där roligt inlägg" utan mer en skön stund på tennisbanan!

Plats: Båstad
Tävling:Båstad Tennis

Att spela på centercourten i Båstad är inte en höjdare utan publik på banan. Allt är för stort! 
Däremot bana nr 1 som ligger under landläktaren som tillhör centrecourten är den skönaste banan jag har spelat på ! Hela sommaren vaktas dessa banor av de bästa vaktmästarna i Sverige så banorna är perfekt!
På just denna bana har jag nog spelat en av de "skönaste" matcherna nånsin mot Joakim Blomgren. Jag och jocke har haft 2 riktigt jämna matcher i våra "karriärer" och en av dessa var alltså denna match.
Jag känner fortfarande hur man glider perfekt till bollarna på det mjuka oranga gruset. Denna match gick till 3 stenhårda set. Tyvär så var ingen av mina "fans" på plats att se detta (inte ens caxton). Detta påverkar även situationen mer för att man visste att man bara hade sig själv att lita på och det gick min väg. Vinner matchen i 3 hårda set ! 

En av mina skönaste och ensamaste stunder på en tennisbana! 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0