NR 04



Plats: Övik
träning/tävling: seriematch övik - Kramfors

En av de konstigaste och patetiska matcher i min karriär var när jag och jocke nordmar möttes i serimatch i övik.
Detta ska visa sig bli den mest taktiska matchen på länge... Vi alla vet att min backhand inte har det rätta klippet, samtidigt som jockes forehand är svajig... Dvs att det enda slaget som slogs i denna match var raka slag... Min backhand mot hans forehand och hans forehand mot min backhand. Någon gång då och då när någon vågade (eller fick sneträff på bollen) så bollen skenade på andra sidan så blev det glöd i matchen igen... Men hann denne upp denna boll så gick tillbaka till den patetiska bollningen igen. Ingen utav oss hade våra bättre dagar tyvär så ett vinnande krosslag var inget att tänka på.
En detalj till som hör till denna match var att när vi stod där och slog/bollade mot varandra så kunde en av oss bara få ett slag som satt i sidnätet utan att ens vara pressad... SÅ välspelad var denna match vill säga...

Iaf efter sådär 2.5 timma så står vi ändå där . Jocke vinner denna match med setsiffrorna 7-6 6-7 7-5 (trots 5-2 till mig i avgörande, man kan kalla det nerver kasnke...) Klockan var nu 22.30 kanske..

PS dagen efter kl 08.00 så har jag första kval matchen i kramfors itf.. förlust mot Niklas Sparr 6-1 6-0....

Men kul i efterhand iaf ;) visst jocke?

Kommentarer
Postat av: Led

Din backhand respektive jolles forehand är lika stabila som mitt humör!

2009-06-22 @ 14:55:07
Postat av: Jolle

Det var vårat mest patetiska möte än så länge, men jag är säker på att vi kan prestera sämre om vi möttes i dagsläget!:D

2009-06-22 @ 22:04:24
URL: http://mrjolleboy.blogg.se/
Postat av: "okänd"

Uppdatera ditt rövhål:p

2009-06-25 @ 22:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0