Dag 2 Sm slutspel (finaldag)

Som sagt fick vi nu spela om 3-4 pris. Det sket sig, så återigen en 4:e plats i det prestigefyllda slutspelet där sundsvall alltid är steget efter.

Våra matcher för dagen var följande.

1: Singel

Joakim Nordmar Sundsvall tk - Arvid Puranen USIF (Uppsala) 0-6 0-6 i uppsalas favör, men jag säger som jocke. "Vilken jävulsk bollmaskin killen är!" Och det är bara instämma i det, han missar extremt lite i en hel match!

2:a singel

Henrik Persson Sundsvalls Tk (dvs jag) - Niklas Persson USIF 6-7 2-6 . Jag gör en bra macth jämfört med gårdagens match mot Malmö där det inte var många rätt i spelet. Jag kan känna mig nöjd, han tog ju ändå Oskar Pallin i deras match mot Lidköping så.

3:e singel

Erik Linde Sundsvalls tk - Johan Backström USIF 0-6 4-6
Såg lite av denna match med tanke på att jag själv spelade. Men en kommentar från Linde själv var att han "har spelat bättre matcher" så vi får gå på det så länge.

Dubbel

Persson/Nordmar Sundsvalls tk  - Backström/Szymanski USIF 3-6 5-7

Även här en förlust men med en Szymanski i laget så verkar det svårt att förlora inomhus (Dubbeln spelades inne), Han spelar riktigt bra inne där han smäller.

Men trots alla förluster så blev det ändå en riktigt rolig helg med bra matcher som har varit lärorika. Erik (blinde) Linde har fått känna på det tunga lirarna i TennisSverige!

Nackdelen på resan varade dock hela helgen och det var våran hyrbil... Ford Mondeo Kombi. Sämsta möjliga acceleration med väldigt vek topphastighet (till slut).

Nu vet ni hur det gick.


Kommentarer
Postat av: Jocke

toppklass!

2009-08-31 @ 20:15:15
URL: http://mrjolleboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0